Translate

2018年10月18日 星期四

台南老房子- Kokoni cafe (西門路) English version, yes.


The ice dessert cost NTD 120. 
 

上禮拜友人來訪台南。吃完中餐, 開始在台南市散步兼亂晃。有些累, 又有點熱, 決定去找間咖啡館休息一下。我們五個大人, 一位小朋友, 點了這些食物。看起來很美.....

點了好幾樣, 但我只有吃我自己點那樣東西, 所以我還是只留下我對這碗奶茶波霸冰的看法。這碗冰要台幣120塊(希望我的記憶力沒錯)。很美,就是因為看起來很漂亮, 我才點。




但是食用心得就是, 我不會點第二次。奶茶味道並不適太濃厚, 甚至偏水。波霸的Q彈度我覺得很普通, 甚至有些我覺得偏硬。因為吃過太好吃的, 所以我真的覺得這碗冰, 適合拍照而已。

太好吃的美好回憶是是在幾年前我去台北忠孝東路的ice monster 吃到的珍珠奶茶棉花甜, 這樣的話, 我願意多花80元去吃ice monster。

Some of my friends visited me on Oct. 10th last week. While we were wandering through the roads, streets and lanes in Tainan city. We all felt tired and then we decided to stop at a famous cafe- Kokoni Cafe. They offer lunch meals and some ice desserts and coffees.

All the items looked great but I personally did not appreciate the one I ordered. The milk tea with pearls. It tasted very plain and the pearls weren't very nice and some of them were quite hard. The reason I did not like is because I had eaten much nicer one. This was only  suitable for guys to take pictures and upload to your IG or facebook.

The best one I had was in Taipei - Ice Monster. However it was 3 or 4 years ago. Hope it would remain the same quality. I do like their Milktea with Pearls but its price (NTD200) is much higher than Kokoni cafe.





When you walk out of cafe, you would see another old building across from. 
當天最喜歡的景色就是可以看對面的美麗的建築物。



The two hot cafe latte were ordered by my two friends. 
友人點的熱拿鐵。




I can't remember what it was. 



葡萄優格冰。
Grape , yogurt ice. 



沒有留言:

張貼留言